Załącznik do Uchwały Nr 3
Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia
na Rzecz Bezpieczeństwa w Krośnie
z dnia 05 czerwca 2017 r.
Z dniem wprowadzenia zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym, wprowadza się tekst jednolity ;
S T A T U T
„STOWARZYSZENIA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA”
w Krośnie
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
„Stowarzyszenie na Rzecz Bezpieczeństwa” zwane dalej Stowarzyszeniem, zostało powołane z inicjatywy członków założycieli dla celów określonych w rozdziale II niniejszego statutu.
§ 2
1. Stowarzyszenie działa na podstawie Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989roku - Prawo o stowarzyszeniach (tekst jednolity Dz.U.z 2017 r. nr 0, poz. 210, z późn. zmianami)
2. Stowarzyszenie jest organizacją pożytku publicznego i działa w oparciu o ustawę z dnia 24 kwietnia 2003r, o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. nr 96, poz.873 ze zmianami)
§ 3
Stowarzyszenie zostaje powołane na czas nieokreślony.
§ 4
Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Krosno. Adres stowarzyszenia, ul. Grodzka 10, 38-400 Krosno.
§ 5
Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 6
Stowarzyszenie może używać odznak i pieczęci zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 7
Stowarzyszenie może współpracować z krajowymi, zagranicznymi i międzynarodowymi organizacjami i instytucjami oraz może pozostawać członkiem tych organizacji na prawach pełnej autonomii.
§ 8
Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia swych spraw może zatrudniać pracowników, w tym swoich członków.
Rozdział II
Cele i formy działania.
§ 9
1. Celem Stowarzyszenia jest podejmowanie i wspomaganie inicjatyw i przedsięwzięć związanych z poprawą stanu bezpieczeństwa obywateli, porządku publicznego, poszanowania prawa oraz pomoc w ochronie i organizacji życia we współczesnym świecie, w szczególności ta sfera zadań publicznych obejmuje zadania w zakresie :
2.Wyżej wymienione cele mogą być realizowane w zakresie możliwości udzielania wsparcia finansowo-technicznego, organizacyjnego i doradztwa, w szczególności na rzecz instytucji, organizacji i inicjatyw działających w obszarze bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także działających w zakresie ochrony i organizacji życia we współczesnym świecie.
Rozdział III
Członkowie, ich prawa i obowiązki.
§ 10
Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na :
członków zwyczajnych,
członków wspierających,
członków honorowych.
§ 11
Członkiem Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne i prawne. Osoba prawna działa w Stowarzyszeniu przez swojego przedstawiciela.
Osoba prawna może być jedynie członkiem wspierającym Stowarzyszenie.
§ 12
Członkiem zwyczajnym może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, będąca obywatelem polskim lub cudzoziemcem.
Przyjęcie nowych członków dokonuje zarząd uchwałą podjętą w ciągu trzech miesięcy od daty złożenia deklaracji, zawierającej rekomendację dwóch członków zwyczajnych. W razie odmowy przyjęcia w poczet członków, zainteresowany ma prawo w terminie jednego miesiąca od daty jej doręczenia, złożyć na ręce Zarządu odwołanie do Walnego Zebrania. Walne Zebranie rozpatruje odwołanie w czasie najbliższych obrad. Stanowisko Walnego Zebrania jest ostateczne.
§ 13
Członek zwyczajny ma prawo :
Wybierać i być wybieranym do władz Stowarzyszenia.
Uczestniczyć z głosem stanowiącym na Walnym Zebraniu.
Zgłaszać wnioski i postulaty dotyczące działalności Stowarzyszenia.
Brać udział w pracach, zebraniach i innych przedsięwzięciach Stowarzyszenia z prawem głosu.
Członek zwyczajny obowiązany jest do:
Przestrzegania statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia,
Regularnego opłacania składek na rzecz Stowarzyszenia.
Czynnego uczestniczenia w realizacji celów statutowych Stowarzyszenia.
§ 14
1. Członkiem wspierającym może być osoba fizyczna lub prawna, zainteresowana merytoryczną działalnością Stowarzyszenia i akceptująca jego cele, która zadeklaruje pomoc i zostanie przyjęta przez Zarząd na podstawie pisemnej deklaracji.
2. Członek wspierający ma prawo brać udział z głosem doradczym w pracach Stowarzyszenia, zgłaszać do władz Stowarzyszenia wnioski i postulaty dotyczące podejmowanych przez Stowarzyszenie zadań.
§ 15
1.Członkiem honorowym może być osoba fizyczna szczególnie zasłużona dla realizacji celów statutowych Stowarzyszenia.
2. Godność członka honorowego nadaje Walne Zebranie na wniosek Zarządu Stowarzyszenia.
3. Członek honorowy nie posiada biernego oraz czynnego prawa wyborczego, może jednak brać udział z głosem doradczym w statutowych władzach Stowarzyszenia, poza tym posiada takie prawa jak członek zwyczajny
4. Członek honorowy zwolniony jest z obowiązku opłacania składek członkowskich.
§ 16
Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek :
Dobrowolnej rezygnacji z przynależności do Stowarzyszenia, zgłoszonej na piśmie Zarządowi.
Śmierci członka lub utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego.
Uchwały Zarządu o wykluczeniu członka z powodu nieopłacenia składek lub nieusprawiedliwionej nieobecności na Walnym Zebraniu przez okres 2 lat.
Wykluczenia uchwałą Zarządu z powodu nieprzestrzegania postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia, działania na szkodę Stowarzyszenia.
Osoba wykluczona lub skreślona ma prawo wniesienia odwołania do Walnego Zebrania w terminie 14 dni od daty doręczenia uchwały na piśmie. Zebranie rozpatruje odwołanie w czasie najbliższych obrad. Decyzja Walnego zebrania jest ostateczna.
Rozdział IV
Władze Stowarzyszenia.
§ 17
Władzami Stowarzyszenia są :
Walne Zebranie Członków, zwane dalej „Walnym Zebraniem”.
Zarząd Stowarzyszenia, zwany dalej „Zarządem”.
Komisja Rewizyjna.
§ 18
Wybory do władz Stowarzyszenia odbywają się w głosowaniu tajnym lub jawnym, w obecności ponad połowy ogólnej liczby członków, z zastrzeżeniem §21 ust. 4.
§ 19
W przypadku zmniejszenia się liczby pochodzących z wyboru członków władz w trakcie trwania kadencji, władzom tym przysługuje prawo do uzupełnienia ich składu spośród członków Stowarzyszenia. Liczba dołączonych członków władz dokooptowanych spośród członków Stowarzyszenia podczas tej samej kadencji nie może przekroczyć1/3 liczby członków pochodzących z wyboru. W przeciwnym razie Zarząd zwołuje Walne Zebrane w celu przeprowadzenia wyborów uzupełniających.
§ 20
Członkowie władz Stowarzyszenia pełnią swoją funkcję we władzach Stowarzyszenia społecznie i nie pobierają za to wynagrodzenia.
WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW
§ 21
1. Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
2. Walne Zebranie może być :
a/ Zwyczajne,
b/ Nadzwyczajne.
3. Zwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd raz w roku jako sprawozdawcze i co cztery lata jako sprawozdawczo-wyborcze. O zwołaniu Walnego Zebrania Zarząd powiadamia członków Stowarzyszenia co najmniej 7 dni przed terminem zebrania w sposób gwarantujący dotarcie informacji do adresata (listownie, telefonicznie, osobiście lub drogą elektroniczną). Jeżeli członek nie poinformował Zarządu o zmianie adresu do korespondencji, zawiadomienie wysłane na dotychczasowy znany adres uważa się za skutecznie doręczone.
4. W Walnym Zebraniu winna uczestniczyć co najmniej połowa członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, a w drugim terminie, który może by wyznaczony 15 minut później tego samego dnia – może ono skutecznie obradować bez względu na liczbę uczestników.
5. Walne Zebranie obraduje wg zasad określonych w niniejszym statucie.
6. Walnym Zebraniem kieruje Przewodniczący, wybierany każdorazowo w głosowaniu jawnym, bezwzględną większością głosów obecnych członków Stowarzyszenia. Przewodniczący nie może wchodzić w skład Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
7. Uchwały Walnego Zebrania zapadają zwykłą większością głosów, w obecności ponad połowy ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia, z zastrzeżeniem §21 ust. 4.
8. Nadzwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd:
a/ z własnej inicjatywy,
b/ za żądanie Komisji Rewizyjnej,
c/ na pisemny wniosek, co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia.
§ 22
Kompetencje Walnego Zebrania :
Ustalanie kierunków i programu działania Stowarzyszenia.
Uchwalanie statutu i jego zmian.
Zatwierdzanie regulaminów Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
Wybór i odwołanie Prezesa Zarządu, Wiceprezesa Zarządu, członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
Decyzja w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi.
Ustalenie wysokości składek członkowskich.
Podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczenia jego majątku.
Rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu.
Nadawanie tytułu członka honorowego.
Ocena działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
ZARZĄD STOWARZYSZENIA
§ 23
1. Zarząd składa się z 5 do 7 osób. Na pierwszym posiedzeniu Zarząd wybiera ze swojego grona sekretarza i skarbnika.
2. Kadencja Zarządu trwa 4 lata.
3. Uchwały Zarządu podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych członków. Przy równym rozłożeniu głosów, decyduje głos Prezesa.
4. Posiedzenia Zarządu odbywają się w razie potrzeby, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
5. Posiedzenia Zarządu zwoływane są przez Prezesa, Wiceprezesa lub na wniosek co najmniej trzech pozostałych członków Zarządu w zwyczajowo przyjęty sposób.
§ 24
Do zakresu działania Zarządu należy :
1. Realizacja uchwał Walnego Zebrania i kierowanie całokształtem działalności Stowarzyszenia zgodnie z celami statutowymi.
2. Uchwalanie planów działalności i preliminarzy budżetowych.
3. Sprawowanie nadzoru nad majątkiem Stowarzyszenia.
4. Ustalanie regulaminów wynagrodzeń pracowników Stowarzyszenia..
5. Podejmowanie decyzji w sprawie nabycia lub zbycia majątku nieruchomego i ruchomego.
6. Podejmowanie decyzji w sprawie zaciągania zobowiązań.
7. Zwoływanie Walnego Zebrania.
8. Podejmowanie uchwał w sprawach przyjmowania i wykluczania członków zwyczajnych i wspierających.
9. Rozpatrywanie sporów pomiędzy członkami związanych z działalnością Stowarzyszenia.
10. Składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym Zebraniu.
11. Uchwalanie regulaminów przewidzianych w statucie.
12. Reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu.
§ 25
Zarząd działa na podstawie własnego uchwalonego regulaminu.
§ 26
1. Do realizacji swych zadań zarząd może powołać Biuro Stowarzyszenia i jego Dyrektora.
2. Dyrektor kieruje pracami Biura na podstawie regulaminu, który uchwala Walne Zebranie
KOMISJA REWIZYJNA
§ 27
1. Komisja Rewizyjna sprawuje kontrolę nad działalnością Stowarzyszenia.
2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków , którzy wybierają spośród siebie Przewodniczącego Komisji.
3. Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 4 lata.
§ 28
Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należy :
Kontrolowanie co najmniej raz w roku całokształtu działalności Stowarzyszenia.
Występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonej kontroli i żądanie wyjaśnień.
Składanie na Walnym Zebraniu wniosków o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium dla Zarządu.
Składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym Zebraniu.
§ 29
1.Uchwały Komisji Rewizyjnej podejmowane są w głosowaniu jawnym, zapadają zwykłą większością obecnych na posiedzeniu członków Komisji..
2.W przypadku braku możliwości podjęcia uchwały Komisja zwraca się do Walnego Zebrania
§ 30
1. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą pełnić innych funkcji we władzach Stowarzyszenia, ani być pracownikami Stowarzyszenia.
2. Członkowie Komisji mogą brać udział w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym.
3. Komisja Rewizyjna działa na podstawie własnego uchwalonego regulaminu.
4. Komisja ma prawo żądać od członków i władz Stowarzyszenia wszystkich szczebli złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw.
Rozdział V
Majątek Stowarzyszenia i gospodarka finansowa.
§ 31
Źródłami powstania majątku Stowarzyszenia są :
Składki członkowskie, które są płatne z góry i powinny być wpłacone do końca I kwartału, każdego roku, na konto stowarzyszenia albo skarbnikowi.
Darowizny, zapisy, spadki, zbiórki publiczne.
Wpływy z działalności statutowej Stowarzyszenia.
Dochody z własnej działalności gospodarczej, wykonywanej na podstawie odrębnych przepisów.
Dochody z kapitału (odsetki, lokaty, akcje).
Dotacje, subwencje, środki z funduszy publicznych, granty, zlecenia usług.
§ 32
1.Do składania oświadczeń woli we wszystkich sprawach, w tym majątkowych Stowarzyszenia, zawierania umów i udzielania pełnomocnictw w imieniu Stowarzyszenia uprawniony jest Prezes lub Wiceprezes i członek Zarządu działający łącznie.
2. Nie dotyczy to bankowości elektronicznej i innych elektronicznych systemów przetwarzania danych, gdzie Prezes lub Wiceprezes działają samodzielnie.
3. Zarząd w formie uchwały może upoważnić inne osoby do wykonywania czynności opisanych w punkcie 2.
4. W umowach miedzy Stowarzyszeniem, a członkiem Zarządu oraz w sporach z nim, Stowarzyszenie reprezentuje członek Komisji Rewizyjnej, powołany uchwałą walnego zebrania członków stowarzyszenia
5. Nie może być sytuacji, aby ta sama osoba reprezentowała Stowarzyszenie i druga stronę umowy.
6. W przypadku wątpliwości, kto ma reprezentować Stowarzyszenie, stosowną uchwałę w tym zakresie podejmuje walne zebranie członków stowarzyszenia.
Rozdział VI
Zmiany statutu i rozwiązanie Stowarzyszenia.
§ 33
1. Uchwalenie statutu lub jego zmiana przez Walne Zebranie Członków wymaga kwalifikowanej większości 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
2. Podjęcie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia przez Walne Zebranie Członków wymaga kwalifikowanej większości 2/3 głosów przy obecności co najmniej 2/3 członków uprawnionych do głosowania.
3. Wniosek o zmianie statutu musi być zgłoszony na piśmie, a treść proponowanej zmiany podana w zawiadomieniu zwołującym Walne Zebranie.
4. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zebranie powołuje Komisję Likwidacyjną, która przeprowadzi likwidację Stowarzyszenia oraz zdecyduje o przeznaczeniu majątku.
Rozdział VII
Działalność gospodarcza.
§ 34
Dla osiągnięcia celów, o których mowa w § 9, Stowarzyszenie może prowadzić działalność nieodpłatną, odpłatną lub gospodarczą umożliwiającą gromadzenie środków finansowych i materialnych.
Zakres prowadzonej działalności nieodpłatnej lub odpłatnej pożytku publicznego oraz gospodarczej określa Zarząd w uchwale.
§35
Niniejszy Statut wchodzi w życie z dniem wprowadzenia zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym .
KONTAKT
"Stowarzyszenie na Rzecz Bezpieczeństwa w Krośnie"
38 - 400 Krosno
ul. Grodzka 10
(siedziba Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych w Krośnie)
Telefon:
13 47 43 907 (tylko w godzinach dyżurów Zarządu)
DYŻURY ZARZĄDU
PONIEDZIAŁKI
W GODZ. 12.00 -14.00
w siedzibie w Krośnie ul. Grodzka 10
E-mail:
Strona www:
http://bezpiecznekrosno.jimdo.com